With Heaven’s Gate, Ahwesh employs a strategy similar to that used in 73 Suspect Words: against a blank screen, a metronomic procession of single words unfolds, gradually building into a cool, minimal portrait of the apocalyptic paranoia that runs through the American social body. While 73 Suspect Words appropriated text from the writings of Theodore Kaczynski, aka the “Unabomber,” Heaven’s Gate takes up words from the Web site of the cult organization of that name, whose beliefs in extraterrestrial contact led to their 1997 mass suicide.