Saute ma ville
In 1968 Chantal Akerman inaugurates her oeuvre by blowing up her small kitchen. She later described her debut as “the mirror image of Jeanne Dielman”, in which a person who doesn’t need rules blows life’s rituals to bits. Notably absent is the mother, central motif in her oeuvre and at the heart of her last film, No Home Movie.