Doorway for Natalie Kalmus
Natalie Kalmus was the ex-wife of technicolour inventor Herbert Kalmus, and was the colour consultant on hundreds of colour films, including The Wizard of Oz, Gone with the Wind and The Red Shoes. Satz’s tribute to this theorist of ‘colour consciousness’ also brings to mind Paul Sharits and Dario Argento. See also Joan the Woman - With Voice in POST SCRIPT in Regained.