A Third Version of the Imaginary
In a visual and narrative echo chamber, Tiven addresses video’s addressing of film. Interested in the increasing interchangeability between objects and data, he constructs his works so that they enact the questions they tackle. Material facts in one medium become aesthetic facts in another work.