Tunnels: Sun in the Dark
Holed up in an intricate tunnel network, a guerrilla unit is tasked with defending a top-secret intelligence team against an American offensive. Shot in real subterranean locations, Tunnels: Sun in the Dark offers a riveting, claustrophobic vision of underground warfare.
Vietnam, 1967. In a village outside Saigon, a multilayered network of tunnels is home to a paramilitary resistance unit under the command of Bay Theo. This scrappy and highly cohesive group makes do with basic resources and repurposed weapons. One day, they are visited by a military envoy for a special mission: to protect the newly arrived intelligence team against impending onslaught at all costs.
Based on real places, events and people, Bùi Thạc Chuyên’s Tunnels: Sun in the Dark is a rousing war saga told from the perspective of the 21-man guerrilla team. A work of historical commemoration, Bùi’s film remains a human document, refusing to caricature the enemy or yield to superficial sloganeering. The emphasis is instead on the innovation of the tunnels and the challenges of community life in this byzantine labyrinth, dangerously hemmed in by landmines and waterways.
Stunningly shot in the actual Cu Chi tunnels that served as a base, Tunnels delivers a heart-stopping, claustrophobic experience that will leave viewers gasping for breath.