Statues Also Die?
The weight of history becomes light in the hands of children. A group of kids become an interviewing team in a Budapest park, a graveyard of enormous old communist statues. Their questions and observations awaken forgotten echoes, and through playful and clever editing, Brazilian filmmaker Thais Fernandes is able to capture in this limited space the magnitude of the country’s past and present.