Statues Also Die?
In de handen van kinderen wordt de geschiedenis minder zwaar. Een groep kinderen interviewt mensen in een park in Boedapest, de laatste rustplaats voor enorme, oude communistische standbeelden. Hun vragen en observaties triggeren echo’s uit het verleden. Door speels en slim te monteren weet de Braziliaanse filmmaker Thais Fernandes zowel het verleden als heden van het land te vatten in deze beperkte ruimte.