Last Night I Dreamed It Was Raining Fish
The inhabitants of Worli Koliwada, one of the fishing villages on the archipelago of what is now called Mumbai, come from the Indigenous Koli community. A poetic narration traces how their ancestral ties to land and water withstood but were drastically transformed by centuries of colonisation, climate change and economic acceleration. Shraddha Khanna’s debut centralises a community pushed to the margins by the relentless churn of a now unrecognisable city.