SightNotSeeing
Panning from a tour guide testing his microphone, to tourists deciding on a cafe, to a camera operator hurriedly scouting for locations, this comedic single-take filmed from a rooftop in Kowloon City, Hong Kong, moves between rehearsed, reenacted, real, and all the way back again. Who’s watching who, and if everyone is both watching and performing, who gets to frame the truth?