Nine Lives
A film about collective memory and metamorphosis, Nine Lives offers a series of vignettes centred on a tarot reading. The film journeys through images of women – as witches, goddesses, artists and more – always in relation to that mythical female familiar, the cat. Hand drawn in a variety of animated styles, Karen Aqua’s work is a testimony to the short film form as empowering feminist art.