Nine Lives
Nine Lives gaat over collectief geheugen en metamorfose, verteld via een reeks vignetten over tarotkaarten. De reis leidt langs vrouwen afgebeeld als heksen, godinnen, kunstenaars en meer, altijd in gezelschap van die mythische vertrouweling van de vrouw, de kat. Karen Aqua’s eclectische, met de hand getekende animatie bewijst de kracht van de korte film als feministische kunstvorm.