Een documentaire over tienduizenden jaren oude godinnenvereringen, met enkele van de belangrijkste hedendaagse stemmen in dit veld, onder wie de feministische neo-paganist en ecofeminist Starhawk, theoloog en voorvrouw van de godinnenbeweging Carol Patrice Christ en de Jungiaanse analist Jean Shinoda Bolen. Een essentieel werk over feministische spiritualiteit.