Marsh Birds of the Upper Nile
Who can deny the splendour of taxidermied shoebill storks and rose-breasted grosbeaks staring back at you in a natural history museum? This essayistic short, however, critically probes the imperialist and colonial constructs that hide behind the hand-painted façades and displayed birds that dominate Western museums. Brazilian filmmaker Enrico Piffer shows how taxidermy is, in fact, the spoils of colonialism, revealing that such exhibitions not only teach us about the animal world, but are also lasting imprints of a colonial lineage.