Marsh Birds of the Upper Nile
De pracht van schoenbekooievaars en roodborstkardinalen, opgezet in een natuurhistorisch museum, valt niet te ontkennen. Maar deze essayistische korte film legt juist de imperialistische en koloniale constructies bloot achter de handgeschilderde façades en tentoongestelde vogels in westerse musea. De Braziliaanse filmmaker Enrico Piffer laat zien dat opgezette dieren in feite een koloniale buit zijn: deze tentoonstellingen leren ons dan wel iets over het dierenrijk, maar zijn getekend door hun koloniale herkomst.