What is left behind
Een met camera uitgeruste onderwaterrobot zakt steeds dieper de zee in. Wanneer hij de bodem bereikt, licht in de duisternis een berg verroeste wapens op: schroot dat decennia geleden gedumpt werd in de oceaan, net na de Tweede Wereldoorlog, en dat nu zorgt voor vergaande vervuiling van het zeewater. Filmmaker en archeoloog Katja Verheul (Red Dust, IFFR 2025) gebruikt haar medium om te reflecteren op de impact van overblijfselen uit de oorlog op mens en natuur. Een kunstzinnig onderzoek dat een groot, toxisch probleem met behulp van beeld invoelbaar maakt.