Panorama Chemours – River reflections
Michiel van Bakel, wiens korte films regelmatig te zien zijn op IFFR, combineert wetenschappelijke observatie- en opnametechnieken met een poëtische benadering van beeld en geluid. In een langzaam gefilmd panoramisch shot wordt de Chemours-fabriek naast de vervuilde rivier de Merwede getoond, terwijl fotografische en digitale processen een verborgen wereld van kleur en geluid onthullen. Een paradoxaal schouwspel, waarin lyrische schoonheid wordt gecombineerd met verontrustend onheil.