A ceramist is in her humble atelier surrounded by her creations. Outside, a world in flames. Inside, dark inner worlds take shape. With masterful stop-motion technique, agile and vivid, Brazilian-Uruguayan filmmaker Joseph Specker Nys exposes the full potential of this language to immerse us in elegant, but sometimes sinister atmospheres. A metaphor about art as a space for memory, resistance and survival.