Een keramist zit in haar bescheiden atelier, omringd door haar creaties. Buiten staat de wereld in brand. Binnen ontvouwen zich duistere innerlijke werelden. De Braziliaans-Uruguayaanse filmmaker Joseph Specker Nys onthult de volle potentie van zijn meesterlijke stop-motiontechniek, die even levendig als behendig is, en dompelt ons onder in een elegante en soms sinistere sfeer. Een metafoor voor kunst als plek voor herinnering, verzet en overleving.