Smorfia is een diepgewortelde Napolitaanse traditie waarbij dromen vertaald worden naar getallen om in de loterij op in te zetten. In deze nieuwe kijk op dit fenomeen komt het surrealistische tot uiting in beelden die met onze ideeën over waarneming en verrassing spelen. Terugkeer op IFFR combineert Jean-Claude Ruggirello traditie meesterlijk met filmtaal, in een carrousel van ongelukken die nieuwe instrumenten oplevert voor droominterpretatie.