Home is where the heart is
Blending virtual reality, family photos and studio conversations, Home is where the heart is delves into the protagonist’s past, laying bare the violence of incest and the enormous strength and effort required to survive it. The film shows how trauma shapes and defines our memories and haunts our present, but first and foremost, it remains an act of love, affirming the value and power of filmmaking as a space for healing and mutual understanding.