Forget the Director, This Is Emmy’s Cut!
In Kampala’s cinema halls, VJ Emmy is the main event. Marion Desmaret’s Forget the Director, This Is Emmy’s Cut! follows this boisterous interlocutor as he brings the art of dubbing to life. Emmy doesn’t just translate; he performs, remixing blockbusters and cult classics with unfiltered commentary that renders them newly meaningful for local audiences. The documentary itself reflects his delivery, weaving together stylised fiction and layered narration.