Feeling Defensive (Part 1)
What happens when a renowned experimental filmmaker with a flair for absurdist humour is invited to a military training session designed to rally support for national defence and promote preparedness for crises and war? In her return to IFFR, Pilvi Takala, with help from scientist Johanna Vuorelma, playfully deconstructs the ways society is persuaded to believe that peace is best negotiated at gunpoint.