VALIE EXPORT – Portrait einer Filmregisseurin
Katja Raganelli’s sole excursion into the realm of avant-garde cinema was this focus on Austrian experimental film axiom Valie Export. This portrayal of the filmmaker is quite special as it presents Export at a very particular moment in her career, during the shooting of a fiction feature, Menschenfrauen (1980), with which she was able to break into the avant-garde mainstream, shedding the skin of her path-breaking, often performance-based early works.