VALIE EXPORT – Portrait einer Filmregisseurin
Dit portret van filmmaker Valie Export, grondlegger van de Oostenrijkse experimentele film, was Katja Raganelli’s enige uitstapje in de wereld van de avant-garde. Het is zo bijzonder omdat het Export laat zien op een cruciaal moment in haar carrière: de opnames van de speelfilm Menschenfrauen (1980). Met deze film brak ze definitief door in de avant-gardemainstream en nam ze afscheid van haar baanbrekende, vaak op performancekunst gebaseerde eerdere werk.