Alvaro is a boy living with his mother in the countryside. One day, he discovers that his blood is extraordinary. This rather unusual discovery, aside from some immediate benefits, doesn’t seem to be important to Alvaro, who is more focused on understanding what life is all about. This witty and colorful comedy mocks beliefs and superstitions, acknowledging how miraculous it is to make it through adolescence.