Alvaro is een jongen die met zijn moeder op het platteland woont. Op een dag ontdekt hij dat zijn bloed buitengewoon is. Deze nogal ongebruikelijke ontdekking lijkt, afgezien van enkele onmiddellijke voordelen, niet belangrijk voor Alvaro, die zich meer richt op het begrijpen waar het in het leven om gaat. Deze geestige en kleurrijke komedie drijft de spot met overtuigingen en bijgeloof en erkent hoe wonderbaarlijk het is om de pubertijd door te komen.