if you seek amy
The seductive gazes with which Fergie, Britney Spears, Justin Timberlake, Beyoncé and Katy Perry once pierced the camera, reach us through a whirlwind of reproduction and deformation. Their images deconstructed so far that halftone dots become visible, their iconic Y2K pop hits collapsed into faintly recognisable reverberations. Using 16 and 35mm film, vinyl stickers, photograms and lace, Ela Kazdal dissects the pop star as media object, tracing its allure through layers of distortion and decay.