When her noisy family visits her grave during the yearly Qingming Festival, grandma Nai is annoyed that her rest is disturbed. When she observes the pressure put on her grandson Meng to marry a woman, she decides to join them for the day in order to influence the course of events – at least a little bit. A playful and loving fiction that manages to strike a balance between its serious subject and sweet tone.