Mere hours after burying her husband, a newly widowed mother is given an ultimatum: she must leave her matrimonial home and start a new life with her brother in law. Faced with financial obscurity and pressure from her own family, she must reconcile her catholic beliefs with this demand. In God’s Wife, Dika Ofoma explores the clash between religion and custom as a woman grapples with her personal and cultural quandary.