Barking in the Dark
How do you make a portrait of a music group when nobody knows who the members are? Marie Losier takes up the task and travels to San Francisco to create a documentary on cult band The Residents. There, we meet Homer Flynn, president of The Cryptic Corporation, who guides us through The Residents’ archive, sharing a variety of anecdotes related to the objects it contains. Complementing his stories with archival footage and a historical context, Losier delivers a compassionate portrait and a celebration of creativity.