A Monster with Its Mouth Agape
Taking inspiration from the haunting Japanese dance/performance art form Butoh, the film offers a cinematic interpretation of this singular style of expression. With high contrast, exaggerated grain, abstracted colors and flickering frames, A Monster with Its Mouth Agape captures the unsettling and chaotic climate of post-war Japan. Featuring a rare audio recording of Butoh master Yoshito Ohno.