A Monster with Its Mouth Agape
De film is geïnspireerd door de spectaculaire Japanse dans-/performancekunstvorm Butoh en biedt een filmische interpretatie van deze bijzondere stijl van expressie. Met een hoog contrast, overdreven korrels, geabstraheerde kleuren en flikkerende beelden legt A Monster with Its Mouth Agape het verontrustende en chaotische klimaat van het naoorlogse Japan vast. Met een zeldzame geluidsopname van Butoh-meester Yoshito Ohno.