The Witness Tree
On the eve of his coming-of-age ceremony, Shreedhar uncovers the secret of his father’s death, forcing his mother to choose between the truth and his protection. Niranjan Raj Bhetwal (Eternal Melody, IFFR 2022) returns to Rotterdam with The Witness Tree, a subdued, yet poignant story of identity within family and community, set against a stunning mountain backdrop that serves as a silent witness to the past.