The Silence of Iron
Minas Gerais in Southeastern Brazil, is a place whose identity, history and even topography has been greatly influenced by the mining industry. Taking a very personal approach, the filmmaker explores this legacy within the region she calls home. Weaving in and out of narrative, archival footage and documentation, The Silence of Iron challenges the way we look and think about landscape.