The Silence of Iron
Minas Gerais is een regio in het zuidoosten van Brazilië waarvan de identiteit, geschiedenis en zelfs topografie enorm beïnvloed is door de mijnbouw. Met een uiterst persoonlijke aanpak onderzoekt de filmmaker de erfenis van de streek die ze haar thuis noemt. Afwisselend gebruikmakend van verhalen, archiefbeelden en documentatie, roept The Silence of Iron vragen op over de manier waarop we landschappen bekijken en beschouwen.