Magic & Propaganda
Mockumentary directed and written by Lilia Filina exploring the subject of magical rituals in the post-Soviet cultural space. The film method is based on the use of information from web resources, investigative journalism and Internet publications. Alchemy, occultism and magical rites become the object of the author’s research, forming a semantic contradiction with the everyday image of casual life.