The Glistener
A young man is on his way to a date at a restaurant. He sits down at a table and has the flowers he brought with him put in a vase. Pretty soon, he can’t distinguish fantasy from reality any more, with his subconscious taking over. Filmmaker Laurence Henriquez turns an ordinary date into a surreal nightmare – with thanks to Arno De Facq’s evocative cinematography.