A powerful invocation of Inuit life and mythology. Experimentally treated Super-8 footage of the snowy landscapes in Nunavut (Canada) poetically accompanies the voice of Inuk Elder Naulaq LeDrew as she recalls past rituals practiced by her tribe and measures the changes wrought by colonial violence.