Jules Deelder: Dead-Alive
This digitised 16mm film shows the making of a death mask for the then-still-young Jules Deelder. Mondini-VanLoo filmed the process in 1979, as part of the Bandaged Poets series by New York author Ira Cohen. Saxophonist Benjamin Herman (New Cool Collective) composed the soundtrack. Images and sound keep Deelder’s spirit alive.