This film borrows its name and starting point from Amir Naderi’s The Harmonica (1974). The film, which includes found footage from Noyani’s family archive, narrates the story of a boy called Amirou who is fascinated by this instrument owned by another boy, and how he is willing to do anything for that boy in order to play it. The harmonica is a symbol for colonialism in third world countries.