München-Berlin Wanderung
In 1927, motivated by a longing for freedom, Fischinger set off on a walking trip from Munich to Berlin. Covering the distance in nearly four weeks, he captured the country’s hidden beauty. His voyage serves as a symbolical transition and underlines a belief that people are the same everywhere.