München-Berlin Wanderung
Gedreven door een verlangen naar vrijheid ondernam Fischinger in 1927 een voetreis van München naar Berlijn. Hij deed er bijna vier weken over en legde de verborgen schoonheid van het land op film vast. Zijn reis vormt een symbolische overgang en onderstreept de overtuiging dat mensen in feite overal eender zijn.