Vanaf de Hollandse kust lopen tien immigranten in de vorm van een boot door Amsterdam en weer terug naar de zee, als een metafoor voor de reis van de ontdekkingsreiziger en van degenen die ontdekt werden. De smalle straten en de pleinen van Amsterdam staan voor het heden en het verleden.