Form Phases IV
An attempt to use movement as a concrete compositional element. This film is more harmonious and unified than the others in the series, as if Breer wanted to make a perfect film, with no accidents. It gives us an idea of what Breer might have done if he had continued making ‘elegant’ films, classically balanced and serene.