Form Phases IV
Een poging om beweging te gebruiken als concreet compositorisch element. Deze film is harmonieuzer en meer een eenheid dan de vorige in de reeks, alsof Breer de perfecte film wilde maken, zonder oneffenheden. Het is een indicatie van wat Breer had kunnen doen als hij ‘elegante’ films zou zijn blijven maken, klassiek gedoseerd en sereen.