Santa Claus Parade
Toronto’s historic, large, annual Christmas parade, seen from the top of a tall building at the end of the long, wide and straight University Ave where the parade’s largest crowds are also seen gathering before, and dispersing after the parade. The building belonged to the Zurich Insurance Co. where John was working as a machine operator, and it has since been demolished. The parade route has also been altered so this perfect view of the parade no longer exists. A single-shot film, using 2 rolls of film taken at 4 seconds per frame, over 8 hours.