Amusement Park
A document of different thrill rides at Toronto’s historic, annual Canadian National Exhibition, all shot at night, at one frame per second, using one-second time exposures. Using two rolls of film shot in two consecutive years, the first roll consists of close-ups of each ride, edited in-camera. The second roll consists of a single, wide-angle long-shot of the entire ‘Midway’ of rides, seen from the top of the historic observation tower which has since been demolished. This scene was shot continuously over an 8-hour period beginning before dusk, increasing the time exposures as the daylight lessened and even after dark, ending in an almost white-out of the night scene created by 2-minute exposures on each frame.