Mother and Child
A portrait of John’s friend Lis Guindon holding her months-old daughter Marie Claire, in their sitting-room in Toronto. They later moved to Quebec and lost contact with John. A single-shot film, taken at 3 seconds per frame over 2 hours, lit with a single table-lamp and using 3-second time exposures on each frame. Mothers particularly are amazed and amused by this film, saying it evokes their experience.