A wooden structure awaits an impossible equilibrium. Guiton catches the moment when this endeavour fails, the electrifying split-second of destruction forever suspended by repetitive sequences. He thus invents a ‘respiratory’ or ‘frenzied’ status for sculpture. ( Heure Exquise !)