Finally
Finally looks at the theme of the emotional impact of history and violence. Filming took place at a historic setting in Salzburg, Austria, examining themes such as location and history. Åsdam explores the frontier between narrative film and the analysis of space within the visual arts. The three protagonists in Finally regularly have violent fights, even though there doesn’t seem to be much reason. It looks like a reaction or even a forced response to the location that is both historic and topical. The film is a game with spatial and architectural placement and also with the languages of the protagonists, rather than a linear story.